DIT ZIJN WIJ

Dit zijn wij

Wij vormen een dorpje met bewoners die eenzelfde visie, ambitie én energie delen om de wereld een beetje mooier te maken.

Wij zijn samen een droom aan het realiseren: een prachtige monumentale boerderij (1926) met ruim 1,1 ha land ontwikkelen tot een duurzame en zoveel mogelijk zelfvoorzienende, woongemeenschap. We zetten de boerderij klaar voor de toekomst, klaar voor de volgende 100 jaar. Het openingsfeest staat dan ook gepland voor 2026…..

.....wij zetten Ons dorpje Overeind

Loes

Initiatiefneemster & Ondernemer

Loes (1963) is de initiatiefneemster van ‘Ons dorpje Overeind’.

Geïnspireerd door de gedachte dat we het verschil kunnen maken;

ook al is het op kleine schaal.

Het is haar eco-woondroom om samen te leven met anderen,

goed te zorgen voor elkaar, voor de natuur en voor de toekomst van onze aarde.

Dat we deze kleine plek op aarde, het gedachtegoed,

en onze leefwijze mogen doorgeven aan de generaties na ons.

Daar waar ‘de wereld’ steeds weerstand gaf en zei dat het niet mogelijk was om dit te realiseren in een oude boerderij in het buitengebied, bleef zij doorzetten en geloofde zij dat het wel kon! Dat zij het principeakkoord van de gemeente heeft binnengesleept zegt alles over haar positieve energie, haar overtuigingskracht en haar doorzettingsvermogen..

loes@onsdorpjeovereind.nl

Jurjen & Aniek

Meubelmaker, Docent & Product Coördinator

Jurjen (1990) is autodidactisch meubelmaker en designer. Hij werkt zoveel mogelijk met duurzame producten en materialen te hergebruiken. Deze zo te bewerken dat ze niet van nieuw zijn te onderscheiden.

Zijn doel is om volledig self-sustaining te leven, door zelf eten te verbouwen en warmte op te wekken. Door bijvoorbeeld het zaagsel uit de werkplaats te persen tot pellets voor de kachel. Hij is een sociaal mens en gelooft erin dat je samen meer kunt bereiken dan alleen.

Aniek (1992) is product coördinator bij NPO3.nl. In haar vrije tijd is ze in de keuken of op de wielrenfiets te vinden. Via Jurjen is ze verliefd geworden op het Dorpje. Sinds kort kookt en bakt ze allerlei gerechtjes met alles uit de tuin van Ons Dorpje, die je kunt vinden op instagram @gewoonuiteigentuin.

www.uncommoncraft.nl

jurjen@onsdorpjeovereind.nl

aniek@onsdorpjeovereind.nl

Monique en Pauline

Kwartiermaker & Assistent Accountant

Monique (1979) is een aanpakker, zij gelooft in het project. Het is haar doel om de juiste mensen te vinden. Zij is een bruggenbouwer en verbindt mensen om zo samen verder te komen. Ze stapt in iets heel nieuwswat ze nog nooit eerder heeft gedaan. Toen zij voor het eerst op het Dorpje kwam, had zij eengevoel van thuis komen. Ze kijkt er naar uit om samen het Dorpje neer te zetten en samende bed & breakfast te runnen voor mensen die zorg nodig hebben.

Ze heeft ervaring in de palliatieve zorgen dat gaf haar een goed gevoel.

Daar doen we het toch immers voor? Voor elkaar zorgen!

Pauline (1971) is in haar werk veel met cijfers en met haar hoofd bezig, maar vieze handen, blote voeten en buiten zijn brengen haar tot haar kern. Met haar tuinierervaring en liefde voor de moestuin is ze meteen begonnen op Ons Dorpje Overeind. Al heel lang is het haar droom om samen te leven, te werkenen voor elkaar te zorgen. Wat moeilijk is voor de één, is een eitje voor de ander.Waarom zou je het alléén doen als je het samen kunt doen?

Monique & Pauline zijn sinds 2011 samen en vullen elkaar aan. Waar Pauline goed is in de details, pakt Monique van nature het totaal overzicht. Samen kunnen zij bergen verzetten.

monique@onsdorpjeovereind.nl

pauline@onsdorpjeovereind.nl