DE PLEK

Over de plek

We zien vóór ons dat we in de monumentale boerderij (gemeentelijk monument) op Overeind 22 te Schalkwijk met diverse schuren en deels door nieuwbouw, een bijzonder woonproject gaan realiseren.

De boerderij staat op een perceel van ruim 1,1 hectare en ligt aan de Wetering (water). Het Overeind is een rustige weg waar veel fietsers en wandelaars voorbijkomen en ligt in het buitengebied van de gemeente Houten. De boerderij is centraal gelegen, supermarkten en station Houten Castellum liggen op tien minuten fietsen en binnen 8 minuten sta je op Centraal station Utrecht.

Op deze locatie willen we met meerdere generaties, zoals starters, jonge (startende) gezinnen, gezinnen met pubers, veertigers, vijftigers en senioren, een ‘Dorpje’ vormen waarbij de volgende waarden centraal staan: samenleven, elkaar helpen, energieneutraal en duurzaam wonen en leven, open staan voor onze omgeving en buurt, goed zorgen voor de natuur, voor de planeet en liefdevol met elkaar omgaan.

Het is onze droom om een sociaal, ecologisch en duurzaam woonproject te realiseren. Vanuit onze behoefte om samen te leven en samen te werken met anderen is deze droom ontstaan. Wij blijven niet alleen dromen… we nemen vol overtuiging de volgende stappen, ondernemen actie, nemen initiatief en zijn op zoek naar de juiste mensen met hun speciale kwaliteiten. Het principeakkoord van de gemeente Houten, wat we inmiddels hebben ontvangen, is de poort naar het verder realiseren van onze plannen.

Wij zijn geen projectontwikkelaars, hebben geen zakelijk belang en zijn ook geen vage idealisten…. Wij hebben een levensvisie: we kijken om ons heen en vragen ons af, wat heeft de wereld in de toekomst nodig? Hoe kunnen wij iets aan deze toekomst toevoegen? Iets wat binnen ons bereik ligt en op kleine schaal is. Iets, waar we de kennis en ervaring die we in ons leven hebben opgedaan en die we nog op gaan doen, voor kunnen inzetten?

SNELLE LINKS